Klantvriendelijk

Bij Alpha Omega hebben we veel (tevreden) klanten; zelf zijn we natuurlijk ook klant bij een aantal leveranciers. Veel bedrijven roepen om het hardst dat ze klantvriendelijk zijn.

Klantvriendelijk

06 april, 2017 at 12:00 PM

Bij Alpha Omega hebben we veel (tevreden) klanten; zelf zijn we natuurlijk ook klant bij een aantal leveranciers. Veel bedrijven roepen om het hardst dat ze klantvriendelijk zijn. In de praktijk gaan ze er vaak iets anders mee om. Helaas heb ik het recent zelf weer ervaren. Eén van mijn apparaten hield er opeens mee op; een gerenommeerd merk, maar toch, ook dat kan kapot. Een onderdeel was gebroken, heel duidelijk zichtbaar. Ik meldde me direct bij de telefonische hulplijn. Want ik zat echt omhoog: we konden niet verder en we waren pas halverwege het project!


Door de helpdesk werd ik, zo leek het, goed geholpen: de volgende dag zou er een monteur op de stoep staan om het te repareren. Helaas niet ter plaatse bij het project, zoals ik dat eigenlijk gewend was. Dat was al de eerst teleurstelling. Maar ja, dan maar z.s.m. repareren hier op ze zaak. Ik hoefde alleen wat foto’s van het gebroken onderdeel door te mailen. Natuurlijk deed ik dat direct! De volgende dag stond de monteur op de stoep. Maar helaas wist hij van niets! De foto’s en de klachtomschrijving hadden hem nooit bereikt; het te vervangen onderdeel had hij dus niet bij zich en zo lag het project nog steeds stil!

Wat ging het nu mis? Waarom wist de monteur van niks en waarom kon het onderdeel niet ter plaatse bij het project worden vervangen? Na een pittig gesprek bleek dat het alles met overnames te maken had; het bedrijf wat voorheen (perfect) de service voor het merk verleende, was inmiddels overgenomen. De klantgegevens waren niet meeverhuisd, de monteur kon daardoor niet op de juiste manier gebrieft worden, bovendien waren de onderdelen niet te krijgen, etc, etc, etc. Fout op fout. Uiteindelijk ben ik niet geholpen.

Wij hebben onze klant wel geholpen; hoe maakte niet uit, de klant werd geholpen! Helaas is ons apparaat nog steeds niet gerepareerd en moet ik notabene zelf contact opnemen om te achterhalen wat de status nu is! Ondanks veel vriendelijke mensen aan de telefoon, lijkt er toch niets te gebeuren. Ik kan de machine niet inzetten en tot overmaat van ramp moeten we opdrachten afslaan of uitstellen; hiermee maak ik mijn klanten niet blij dus zal ik zelf weer alle zeilen moeten bijzetten om het falen van een ander niet tot last van mijn klanten te maken.


De moraal van het verhaal: natuurlijk mag elk bedrijf in haar communicatie en profilering het argument “klantvriendelijk” gebruiken. Maar klantvriendelijkheid roepen is geheel iets anders dan het ook écht waarmaken. Bij Alpha Omega roepen we niet, we doen het gewoon! Klantvriendelijkheid is bij ons geen verkoopargument maar een keiharde voorwaarde en gewoonte in onze manier van zaken doen. Bel gerust eens met één van onze, gelukkig, tevreden klanten. Tot de volgende keer.

 

Jan Bakker
Directeur
033-4766541 / jan@alomschoon.nl



Labels: Klantvriendelijk Klantvriendelijkheid
Categorie: Klantvriendelijk

Please add a comment

U moet aangemeld zijn, om te kunnen reageren. Aanmelden »